بهترین فایلهای ناب و ویژه

 

بررسی میزان تاثیر روش های صحیح مطالعه ، بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دوره راهنمایی آموزش و پرورش

پروژه تحقیقاتی کارشناسی رشته علوم تربیتی گرایش پیش دبستانی و دبستان


مشخصات فایل

تعداد صفحات 156
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی علوم تربیتی


توضیحات کامل

بیان مسئله:آیا بین تأثیر روشهای صحیح مطالعه (روش اجمالی، عبارت خوانی ، تندخوانی ، دقیق خوانی) در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تفادت معنی دار وجود دارد ؟

هدف : در این پژوهش سعی شده است به سؤال جواب قانع کننده ای با توجه به مسائل آماری داده شود.

فرضیه : بین تأثیر روش های صحیح مطالعه(روش اجمالی، عبارت خوانی ، تندخوانی ، دقیق خوانی ) در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تفاوت وجود دارد.

روش پژوهش : در این پژوهش از تحلیل واریانس استفاده شده است .

جامعه ی آماری : مدارس راهنمایی دخترانه آموزش پرورش شهرستان .

نمونه و روش نمونه گیری : 100 نفر دانش آموزان دختر و از روش تصادفی خوشه ای استفاده شده است .

ابزار اندازه گیری : پرسشنامه

روش جمع آوری اطلاعات : چون متغیرهای ما به صورت کیفی می باشد از روش تحلیل واریانس استفاده شده است .

نتیجه:اینکه بین تأثیر روش های صحیح مطالعه (روش اجمالی، عبارت خوانی ، تندخوانی ، دقیق خوانی ) در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تفاوت معنی دار وجود دارد.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات

1-1- مقدمه. 11

1-2- بیان مسئله. 12

1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش..... 14

1-4- اهداف پژوهش..... 15

1-4-1- هدف اصلی.. 15

1-4-2- اهداف فرعی.. 16

1-5-سوالات تحقیق.. 16

1-6- فرضیه. 16

1-7- تعاریف عملیاتی... 17

1-8- تعاریف اصطلاحات و واژه ها17

1-9- جامعه ی آماری... 18

1-10- گروه نمونه آماری :18

1-11- روش نمونه گیری :18

1-12- روش جمع آوری اطلاعات.... 18

1-13- روش تحقیق.. 19

1-14- روش آماری... 19

 فصل دوم: ادبیات تحقیق.... 21

2-1- مقدمه. 21

2-2- تاریخچه مطالعاتی... 22

2-3- راهبردهای به یاد سپاری... 26

2-3-1- حفظ طوطی وار مطالب غیر معنی دار. 26

2-3-2- معنی دار کردن مطالب... 27

2-3-3- استفاده از واسطه ها28

2-3-4- پیش سازمان دهنده. 28

2-3-5- ساخت سلسله مراتب مطالب یادگیری.. 29

2-4- سازمان دادن به مطالب.... 29

2-4-1- روش مردر. 29

2-4-2- روش آموزش دو جانبه. 30

2-4-3- روش مطالعه ی مشارکتی.. 31

2-4-4- روش پرسیدن دوجانبه. 32

2-5- روش های مطالعه. 33

2-5-1- خواندن اجمالی.. 33

2-5-2- روش تندخوانی.. 35

2-5-2-1- فواید تند خوانی.. 36

2-5-2-2- روش محاسبه سرعت خواندن در تند خوانی.. 38

2-5-3- خواندن با دست :40

2-5-4- گذرخوانی :40

2-5-5- شیوه سطحی خوانی.. 42

2-5-6- دقیق خوانی.. 43

2-5-6-1- مراحل دقیق خوانی.. 44

2-5-6-2- متن خوانی.. 44

2-5-6-3- خواندن چند کلمه با هم یا عبارت خوانی.. 45

2-5-6-4- فنون مربوط به روش دقیق خوانی :47

2-6- مراحل خواندن :53

2-6-1- شناسایی :53

2-6-2- به کارگیری فن صحیح خواندن :55

2-7- فرمول محاسبه ی سرعت مطالعه :58

2-8- چگونه باید مطالعه کنیم؟. 59

2-9- عوامل موثر در یادگیری... 60

2-10- ارتباط مطالعه با یادگیری... 61

2-10-1- اهمیت مطالعه در یادگیری.. 61

2-10-2- روشهایی برای مطالعه صحیح جهت یادگیری بهتر. 63

2-11- انواع روشهای مطالعه. 64

2-11-1- روش پس ختام. 64

2-11-2- مراحل پیش خوانی.. 65

2-11-3- مرحله سؤال کردن. 65

2-11-4- مرحله خواندن. 65

2-11-5- مرحله تفکر. 65

2-11-6- مرحله از حفظ گفتنی.. 66

2-11-7- مرحله مرور کردن. 66

2-11-8- روش دقیق خوانی.. 66

2-11-9- تکنیک خلاصه برداری.. 67

2-11-10- تکنیک سازماندهی مطالب... 67

2-11-11- تکنیک علامت گذاری در متن.. 67

2-11-12- حذف عوامل مزاحم فکری.. 68

2-11-13- فراهم کردن محیط مناسب... 68

2-12- نظام مطالعه برتر. 69

2-12-1- بخش پیش مطالعه. 70

2-12-2- بخش حین مطالعه. 71

2-12-3- بخش پس از مطالعه. 72

2-13- فیزیولوژی یادگیری و حافظه. 73

2-14- نظریه سیناپسی در فیزیولوژی یادگیری و حافظه. 74

2-15- نظریه مبتنی بر الکتروفیزیولوژی و تشکیل مدارهای حافظه در فیزیولوژی یادگیری و حافظه. 75

2-16- تفاوت حافظه کوتاه مدت و دراز مدت از لحاظ فیزیولوژی... 75

2-17- تاثیر عوامل مختلف بر جریان فیزیولوژیکی یادگیری و حافظه. 76

2-18- روانشناسی یادگیری... 77

2-19- ویژگی‌های یادگیری... 78

2-19-1- تغییر در رفتار. 78

2-19-2- پایداری نسبی.. 78

2-19-3- توانایی‌های بالقوه. 79

2-19-4- تجربه. 79

2-19-5- یادگیری یا وراثت... 80

2-20- نظریه‌های یادگیری... 81

2-21- حافظه و یادگیری... 82

2-22- فیزیولوژی یادگیری و حافظه. 82

2-23- گستره روانشناسی یادگیری... 83

2-24- نحوه مطالعه یک کتاب مشکل.. 84

2-25- قواعد صحیح خواندن.. 84

2-26- شرایط مطالعه. 86

2-27- شیوه های مطالعه. 88

2-28- مقدمات مطالعه. 89

2-29- بهداشت مطالعه. 89

2-30- روش های مطالعه صحیح و درس خواندن برای رسیدن به موفقیت.... 95

2-31- شش روش مطالعه:96

2-32- روش های صحیح مطالعه از زبان روان شناسان.. 98

2-33- نقش والدین در ایجاد روش های صحیح مطالعه و هدایت تحصیلی دانش آموزان.. 102

2-33-1- پیشینه ی تحقیق :110

 فصل سوم : روش آماری... 113

3-1- جامعه ی آماری... 113

3-2- گروه نمونه آماری :113

3-3- روش نمونه گیری :113

3-4- روش جمع آوری اطلاعات.... 114

3-5- روش تحقیق.. 115

3-6- روش آماری... 115

 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها116

مقدمه. 117

4-1- مقدمه :117

4-2- استخراج داده ها117

4-3- تشکیل جداول اجرای آزمون آماری... 119

4-4- تفسیر نتیجه آزمون :125

 فصل پنجم: نتیجه گیری... 145

5-1- مقدمه :145

5-2- خلاصه ی نتایج :145

5-3- محدودیتها :146

5-4- پیشنهادها :147

فهرست منابع و مآخذ.. 148

پیوست ها152

پرسشنامه :152

 فهرست جداول

جدول شماره 1- اجرای آزمون آماری.. 122

جدول شماره 2- جدول آزمون آماری.. 125


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی